czwartek, 4 września 2014

Karnawał Blogowy #2


Nie zdążyłem się jeszcze porządnie rozpisać, a już sierpień dobiegł końca. W jego ślady prędko idą wakacje, których brak niedługo boleśnie odczują studenci. Czas pędzi bowiem nieubłaganie, a poniższy wpis jest tego niewątpliwym dowodem! Ten zbiegi złych okoliczności nie powstrzymały jednak szeregu niezwykłych ludzi, których poświęcenie oraz oddanie sprawie zaowocowało powstaniem kilku naprawdę dobrych artykułów, obok których nie można przejść obojętnie.



Tak, tak, zgadliście: niniejszym prezentuję kolejny już Karnawał Blogowy, w którym zauważam, że niżej wymienieni odwalili w zeszłym miesiącu kawał... ciekawej roboty. 

Pan Optykon - Superpatriots vs. Japanazis - interesujący tekst dotyczący roli komiksu superbohaterskiego w okresie II WŚ. Pytanie za sto punktów (a nóż - widelec autor mi odpowie): czy tylko mi nie działa system komentarzy? 

Czas na komiks - Multiversity #1 - minirecenzja najnowszego komiksowego dziecka Granta Morrisona, połączona z autorskim komentarzem. Tekst ważny głównie z tego względu, że zeszyt tak obłędny jak Multiversity warto popularyzować na każdy możliwy sposób. Aż się boję, co twórcy przygotują na drugi numer... 

Zwierz Popkulturalny -  Czego się dziś nauczyliśmy czyli Dobry Dalek - szukałem tekstu, który upewni mnie w tym, że nie warto wracać do Doctora Who. Na nieszczęście trafiłem na spisany piórem Zwierza artykuł dotyczący kolejnego Doktora i... Chyba znów dam mu szansę. Kto wie, może serial spoważniał i dostarczy mi tych emocji, których od niego oczekuję? 

Wiedźma na Orbicie - Power Rangers RPM, get in gear! - ten wpis doprowadził mnie do rozdwojenia jaźni. Z jednej strony chciałem obśmiać ideę gloryfikowania serialu Power Rangers (a przynajmniej - tej konkretnej odsłony), z drugiej powstrzymywałem się od sięgnięcia po produkcję i chwalenia Wiedźmy pod niebiosa za tak dokładną analizę tematu. Ostatecznie, targany wewnętrznym konfliktem tragicznym, postanowiłem zwyczajnie napomknąć o artykule Wiedźmy w Karnawale. 

Chaos in the Board World - Dodatki do gier planszowych - hit czy kit? - w tym przypadku wydaje mi się, że streszczanie o czym traktuje artykuł nie ma większego sensu. Starczy wspomnieć, iż porusza dość ważny problem, patrząc na niego z kilku różnych perspektyw. 

Tattwa - Szorty kulturalne vol. 23 - w poprzednim Karnawale Tattwa obiecała mi tekst w którym krytycznym okiem spogląda na sf. Tattwo, ja dalej na ten tekst czekam. Właśnie na taki, jak ze wstępu - oceniający gatunek przez pryzmat nie kilku produkcji filmowych, a właśnie wybitnych książkowych klasyków! Tymczasem cieszę się z tego, co mam. Co nie znaczy, że się z tym zgadzam... 

Fanboj i Życie - Dlaczego słowiańszczyzna nie nadaje się na książkę / grę fantasy? - no właśnie, skoro mówimy o rzeczach ciekawych, nie sposób nie wspomnieć tego artykułu. Bo za diabła się z nim nie zgadzam, nie do końca nawet zgadzam się z perspektywą, z której autor analizował problem. Jest to jednak tekst niewątpliwie dobrze napisany, poprzedzony dość solidnym researchem, a przede wszystkim  - tekst prowokujący dyskusję.